Menu Sluiten

5 feiten over Snapchat Marketing

 

Als je doelgroep een jonger publiek is, is Snapchat een geweldige plek om ze te bereiken. Toch begrijpen de meeste ondernemers niet waar Snapchat over gaat, en wat je er mee kunt bereiken. Immers, ongeveer de helft van alle bedrijven heeft geen enkele vorm van sociale media, zelfs niet op de grootste sociale netwerken zoals Facebook, YouTube, LinkedIn of Instagram. Dus waarom zouden ze de moeite nemen om gebruik te maken van een app zoals snapchat? Nou… Omdat je overal moet zijn waar je klanten zijn. Als het je doel is om contact te maken met een jonger publiek, dan is Snapchat een geweldige plek om dat te doen.

Hier zijn 5 feiten die je moet weten over marketing op Snapchat:

1. Snapchat groeit snel.

Nou vraag je je zeker af maar hoe snel dan? Nou, wist je dat Snapchat groter is dan Twitter? En sneller groeit dan Instagram?

2. Mensen onder de 25 jaar houden van Snapchat.

Maar liefst 69% van de gebruikers van Snapchat valt tussen de 18 en 24 jaar. Deze nieuwe generatie houden van visuele-inhoud en laat Snapchat nou eens vol staan met geweldige beelden!

3. Merken maken langzaam gebruik van Snapchat.

Slechts ongeveer 5 procent van de bedrijven werkt op Snapchat. Dat komt deels omdat bedrijven Snapchat niet begrijpen. Bovendien is het ongelooflijk moeilijk om een ROI te berekenen voor Snapchat-marketingactiviteiten.

Maar dat begint ook te veranderen. Snapchat heeft nieuwe functies toegevoegd om meer adverteerders aan te trekken, waaronder video-advertenties en gesponsorde geofilters en lenzen.

Als je een voordeel wilt behalen, is het nu de tijd om in actie te komen en volgers toe te voegen – voordat meer merken Snapchat ontdekken!

4. Snapchat is leuk en boeiend.

Gebruikers besteden veel tijd op Snapchat dagelijks. De gemiddelde Snapchat-gebruiker spendeert tussen de 25 en 30 minuten per dag via de app. Best veel, toch?

Voorbeelden van content die je je volgers kan bieden:

Neem volgers mee achter de schermen.
Bieden exclusieve video’s / beeldinhoud.
Run win wedstrijden.
Voorbeeld van nieuwe producten.
Bieden tips / hacks voor het gebruik van jouw producten.
Kondig promoties / verkoop aan.

5. Snapchat is niet geschikt voor iedereen.

Als het voor jou essentieel is om een jonger publiek te bereiken, is Snapchat geweldig. Ga ervoor. en wat als je doelgroep ouder is? Dan kan je je tijd en geld op dit moment beter besteden aan andere sociale netwerken.

Benieuw of Snapchat marketing rendabel is voor jouw bedrijf? Neem gratis en vrijblijvend contact op met de experts van E-Find. Let’s be found!