Menu Sluiten

Begin vandaag al met jouw online kerst strategie voor 2020

Naarmate de wereld naar de kerstmodus verschuift, naarmate december nadert, word je onlinemarketingstrategie steeds belangrijker. Marketeers bereiden zich voor op de feestdagen voordat iemand anders dat doet. En onlinemarketing is de meest efficiënte manier om een groot aantal doelgroepen het snelst te bereiken. Maar terwijl het gebruik van onlinemarketingstrategieën tijdens het kerstseizoen enorm toeneemt, moet je een manier vinden om de top te worden onder de concurreerde mede bedrijven.

Je website – jouw belangrijkste marketingtool

Je website is het imago van jouw bedrijf. Houd de website up-to-date en informatief om bij te blijven met de onlinemarketingbewegingen van andere merken. En zorg er natuurlijk voor dat het een responsief webontwerp heeft. Veel mensen zullen online shoppen voor Kerstmis. Mis deze kans niet om de aandacht van mensen op jouw website te vestigen.

Investeer altijd in sociale media

Kerstmis draait om delen, geven en geluk. Dit is waar je publiek aan denkt als de kerstdagen steeds dichterbij komen. Eten, cadeautjes of reizen bijvoorbeeld. Wat is er beter dan jouw publiek te informeren over wat ze nodig hebben voor de kerstdagen? Je kunt dit alleen doen via sociale media. Social media is een van de beste manieren om met je publiek te communiceren terwijl je jouw merkidentiteit aan hen meegeeft. Wees actief aanwezig tijdens dit speciale seizoen. Probeer je te onderscheiden van de rest door de beste campagne- en consentstrategie voor je merk te implementeren!

Maak het feestelijk, interessant en uniek

Probeer uniek te zijn. Al jouw concurrenten flitsen feestelijke afbeeldingen die gerelateerd zijn aan Kerstmis. Dus onthoud dat als je meedoet aan de trend, je het risico loopt onopgemerkt te blijven. Laat jouw publiek de feestdagen voelen door jouw inhoud en onlinemarketingcampagne voor Kerstmis, maar zorg ervoor dat het uniek is. Wees creatief en houd rekening met jouw merkregels terwijl je werkt aan jouw campagnes. Tip: soms werkt een nostalgisch gevoel of idee, maar het is aan jou om je campagne te laten werken. Ken je publiek goed.

Maak het persoonlijk

Afgezien van het creatief maken van jouw online kerstmarketing, kan het gebruik van een persoonlijke aanpak ook jouw merk laten winnen! Hoe? Vandaag wordt e-mailmarketing opnieuw een van de beste digitale marketingbenaderingen. Er werd ooit gezegd dat het een oude aanpak was. Maar eenmaal geïmplementeerd met een goede strategie, kan het je veel winnen! Veel marketeers keren opnieuw terug naar de oude aanpak, maar deze keer met een andere aanpak. Nu is het interessanter, persoonlijker en pakkender.

Benieuwd hoe je jouw kerst onlinemarketing goed kan aanpakken voor 2020? Begin niet te laat en neem vandaag nog contact op met een van de experts van E-Find! HO-HO-HO, Fijne feestdagen!